Cultuurhuis Garenspinnerij
Dieren van stof

Groep |
7-8 - VO |
Groepsgrootte |
10 |
Docent |
Suzan Schuttelaar |
Korte beschrijving |
Maak een dierenkop in de stijl van Elisabeth Higgins O’ Connor |
soort |
(reflectief/ productief) |
Duur van de activiteit |
Vijf keer een twee uur |
doelen |
Leerdoelen: Betekenis: De leerlingen kunnen aangeven welk dier ze interessant vinden en waarom ze dit dier gaan maken. Vorm: De leerlingen gaan bepalen hoe groot de kop gaat worden en hoe ze dit zouden kunnen gaan doen. Materiaal/techniek: Zij kunnen van een variatie aan kosteloze en textiele materialen dierenkop maken. Zij kunnen dit zelf presenteren aan de groep. |
Competenties en skills 21ste |
Competenties oriënteren De leerling kan zich met alle zintuigen en zijn verbeelding openstellen voor beeldende vormgeving en beeldende kunst van een thema/onderwerp dat aansluit bij zijn belevingswereld. De leerling kan in een beeldbeschouwingsgesprek de betekenis die hij aan beelden geeft onderzoeken aan de hand van de voorstelling en de vormgeving.
Competenties onderzoeken De leerling kan binnen de context van het thema/onderwerp experimenteren met beeldaspecten en materialen en technieken.
De leerling kan zich bij het experimenteren laten leiden door de richtlijnen van de opdracht en toevallige ontdekkingen.
Competenties uitvoeren De leerling kan een persoonlijke invulling geven aan de opdracht en daarbij gebruik maken van zijn ontdekkingen tijdens de onderzoeksfase.
De leerling kan bij het vormgeven van zijn ideeën rekening houden met de richtlijnen van de opdracht. Competenties evalueren: De leerling kan aan de hand van zijn werkstuk vertellen over het verloop van zijn werkproces. De leerling kan de verschillende oplossingen voor het maken van een werkstuk benoemen en waarderen. |
Materiaal aanwezig op school |
stof, lijmpistool, papier, kleer, touw, gehaakte delen, naald en draad enz. |
Locatie |
Optioneel |
Thema/aansluiting |
Dieren, handwerk, kunst |
prijs |
PO: €69,50 |